jueves, 17 de diciembre de 2009

Tancament de l'assignatura i avaluació

Avaluació del blog

En la primera aportació que vaig fer en el blog em plantejava un seguit d'interrogants en relació a l'assignatura.
Una de les expectatives que tenia era poder conèixer al llarg del semestre les eines i els recursos que com a professionals de l'educació necessitem per treballar amb els nostres alumnes la interculturalitat.
També deia que trobava molt encertada la idea de crear un blog i poder compartir amb la resta de companys/es aportacions, idees, propostes...
La utilització del blog m'ha permés:
- Conèixer una nova eina de comunicació i intercanvi.
- Aprofundir en el coneixement i funcionament d'aquesta eina.
- Compartir amb la resta de companys de l'aula tot el que hem anat aprenent al llar del semestre.
El fet de poder visualitzar els blogs d'altres companys/es et permet conèixer diferents maneres de treballar, diferents plantejaments, activitats, recursos, etc. és a dir et permet enriquir-te de l'experiència i el conexement dels altres.
Aquest aspecte el trobo molt important, ja que en la nostra tasca professional no podem actuar d'una manera aïllada i individual, sinó que per avançar en aquest difícil camí de l'educació necessitem treballar en grup col·laborant i establint els vincles que ens permetin assolir les nostres finalitats.
Posteriorment, l'elaboració i la creació d'una WebQuest en grup també m'ha permès conèixer un altre recurs per treballar la interculturalitat.
A l'inici d'aquesta activitat em vaig trobar amb una sèrie de dificultats tècniques fins que vaig conèixer el seu funcionament. També per concretar les activitats que portavem a terme amb el professorat ens va costar una mica decidir-nos ja que a la xarxa vam trobar infinitat de recursos i materials que responien als nostres objectius.
Per tant, a més d'aprendre a fer una WebQuest, he conegut les possibilitats que ens ofereix la xarxa d'internet. He reflexionat en relació a la utilització d'aquests recursos que trobem al nostre abast i que també es troben a l'abast dels nostres alumnes. Nosaltres però som els encarregats de valorar-los i oferir als alumnes les eines que realment permetin fer un treball intercultural basat en el reflexió, el diàleg, el respecte envers els altres, el coneixements d'altres cultures, etc.

Avaluació de l'assignatura

La metodologia emprada al llarg de les activitats; debats, reflexions en grup, creació de blogs, Webquest..., penso que ha estat molt encertada.
Per una banda, considero que ha estat una metodologia que m'ha motivat, fet que m'ha permés implicar-me i aprofundir en els diferents conceptes treballats i, d'altra banda aquesta metodologia m'ha proporcionat el coneixement d'unes eines que abans no utilitzava i ara són materials didàctics per poder treballar amb l'alumnat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario